به گزارش مشرق، بامداد ۲۶ فروردین خبری فوری در صدر اخبار رسانه های دنیا اخبار قرار گرفت. پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیسیتی در حمله به سفارتخانه اش در دمشق سوریه و شهادت تعدادی از مستشاران!
با گذشت دقایقی از انتشار خبر، تصاویر موشک ها و پهپادهای تهاجمی که به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شده بودند، در آسمان شهرها رویت و در شبکه های اجتماعی فراگیر شد. هر چند زمان این اتفاق شامگاه بود ولی شیرینی و هیجان این اقدام سپاه پاسداران در واکنش به جنایت صهیونیستها منجر به تشکیل تجمعاتی در شهرها و انتشار پست های حمایتی در شبکه های اجتماعی از سوی حتی کاربرانی شد که در دسته بندی های سیاسی، منتقد محسوب می شوند.
این حجم از موج شادی در خیابان ها و فضای سایبری، افراد متخصص در عملیات روانی را نسبت به واکنش دشمن ، به تامل وادار می کرد. پر واضح است آنچه در شامگاه ۲۶ فروردین رخ داد برای صهیونیست ها تنها شکست نظامی در ابعاد قابل بررسی نبود، بلکه ایجاد بُعد دومی به مراتب مخرب تر از استیصال پدافندهای غربی و صهیونی در تعقیب پهپادها و موشک های ایرانی بود، و آن ایجاد حس غرور و شادی در مردمی بود که سال ها تلخی جنایت صهیونیستها را به جان خریده و به امید روزی بودند که هیمنه پوشالی رژیم نامشروع شکسته شود. قطع به یقین خروجی این حس غرور ایجاد وحدت بین آحاد این ملت با تمام تفاوت ها و سلایق مختلف بود.
اما ساعتی پس از واکنش موشکی ایران به صهیونیست ها و همزمان با انتشار ابعاد این حادثه و واکنش های مقامات سیاسی و نظامی جهان، خبری در رسانه ها منتشر شد که به نظر در میان اخبار حمله موشکی دیده نشد:
حضور افسر اطلاعاتی مستقر در سفارت اسرائیل در کشور آلبانی در مقر گروهک تروریستی منافقین!
برخی رسانه ها ساعاتی پس از حمله تلافی جویانه ایران در خبری گزارش کردند افسر اطلاعاتی مستقر در سفارت اسرائیل در کشور آلبانی، با حضور مخفیانه در مقر گروهک منافقین در این کشور با کادر ستاد اجتماعی و ستاد اطلاعات منافقین در حضور عباس داوری، زهرا مریخی، مژگان پارسایی و مهدی ابریشمچی دیدار و گفتگو کرده است. خروجی این جلسه هماهنگی برای تغییر جو رسانهای در داخل ایران بود.
پس از گذشت ساعاتی از این جلسه اکانت های لیدر و خرده اکانت های مجهول الهویه منافقین در شبکه های اجتماعی به تولید خبر و هشتگ سازی روی آورده و پمپاژ محتواهای هماهنگ با واحدهای سایبری صهیونیست ها را آغاز کردند.
با رصد دقیق این اکانت ها و محتواهای تولیدی دو خط فکری و القایی را می توان راهبرد سایبری منافقین در مواجهه با موج همراهی حملات موشکی سپاه شمرد:
۱-ناموفق بودن عملیات موشکی با توجیه رهگیری آنها توسط پدافندهای چند کشور غربی و سامانه های صهیونیست ها
اکانت های منافقین با انتشار پست هایی از رسانه های غربیِ همسو با صهیونیست ها که در جهت کنترل افکار عمومی به رهگیری ۹۹ درصدی! و موفق پدافندها اشاره داشتن، تلاش کردند این عملیات را ناموفق نمایش دهند.
از دیگر محتواهای تولیدی این اکانتها تقارن عملیات ناموفق موشکی و تبدیل شکست اسرائیل به پیروزی و جهتدهی موجها بهسمت چالشهای روزمره اقتصادی، پمپاژ اخبار ایجاد صفهای بنزین و بالارفتن قیمت دلار در ساعات اولیه این حمله بود.
۲- دومین ماموریت این اکانت ها پررنگ کردن دوباره شعارهای مربوط به ایام اغتشاشات سال ۱۴۰۱ و مسائل مربوط به حوزه زنان، همزمان با آغاز طرح نور فراجا در موضوع عفاف و حجاب بود.
اکانتهای منافقین با بازانتشار تصاویر برخی قانون شکنیهای سالهای گذشته و مجادله های خیابانی بر سر حجاب، سعی در تهییج و تحریک جوانان و علی الخصوص قشر خاکستری جامعه به مخاصمه و نافرمانی از رعایت قانون و هنجارهای ملی و مذهبی را داشتند.
قابل ملاحظه است منافقینی که در جوانی تروریست میدانی بودند و حالا در پیری به تروریست های رسانه ای تبدیل شدند، از قربانی کردن زنان و دختران این سرزمین ابایی نداشته و برای اجرای اهداف صهیونیست هایی به صف شده اند، که پس از جنایتشان در غزه تبدیل به منفورترین چهره های دنیا در میان ملت ها شده اند.
در انتها بایستی گفت همانطور که قریب به اتفاق کارشناسان نظامی و امنیتی دنیا اذعان کردند، ابعاد موفقیت آمیز واکنش موشکی ایران در خاک سرزمین های اشغالی فراتر از تلاش صهیونیست ها برای سرپوش گذاشتن به این عملیات غرورآفرین بوده است.